مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

سللم

صبح زیبای بارونیتون بخیر و خوشی

پسرک دیشب کمی زودتر از معمول خوابیده و خوب اهل میدونند که یکی دو ساعت زمان ایجاد شده چه حالی میده. البته که همان اهل دل میدونند وقتی یک جوجه دو ساعت زودتر میخوابه، ۵ صبح بیدار باشی جدی خواهد زد و شنگول و منگول توی تختش بالا پایین میپره با قهقه فراوان. مامان خابالوش قربون اون خنده های از ته دلش.

**

سلام بارونی به روی ماهتون

احوال شما؟

میگما، آخرین مکالمه ای که با دوستی ، آشنایی داشتید که توی اون در مورد، ارز و طلا و اوضاع بد اقتصادی و کرونا و انتخابات آمریکا و قیمت پوشک و فساد مطلق مملکت و شبیه اینها حرف نزدید، کِی بوده؟ اصلا با کی بوده؟ کسی دوربرتون دارید که به محض سلام علیک ، شروع نکنه از این موارد حرف زدن؟ایکاش که داشته باشید، ایکاش که همیشه یکیو داشته باشید که وقتی شما را دید، از بوی خوش بارون بگه، از طعم خوب سوپی که درست کرده، از زیبایی باغچه حیاط خونتون، از عطر خوش چای دارچینتون و از هرچه که میشه حس خوب گرفت.اگر این مدل آدمو دارید، دودستی بچسبید بهش، نگهش دارید.

قبلترها، خیلی قبلترها ، توی کتابهای دینی مدرسه به عجیبترین شکل ممکن مسیر اثبات وجود خد.ا بودند. برهانهای مختلف و داستانهای جورواجور میگفتند که به توی بچه کوچولو بفهمانند، خد.ا هست و وجود داره ، نتیجه همه داستانها برای من ساخت یک خد.ای  قلدر و زورگو شد. از دنیای خاکستری مدرسه که فاصله گرفتم،کمی ، خیلی کم با نجوم آشنا شدم، حس نیاز به بودن یک قدرت ماورائی برای توجیه  اون حجم از شگفتی که باهاش روبرو شده بودم داشتم، بیشتر که گذشت، بارها و بارها حس نیاز به یک ماورا برای توجیه عظمت آنچه میدیدم داشتم. زیباترین دلیل بودنش را در بارش باران و دانه های برف دیدم.

مدتی است که‌ انگیزه جدیدی برای بودن معجزه، وجود قدرت ماورائی که اتفاقا قلدر و زورگو هم نیست یافته ام، پسرک.

اگر عظمت کهکشان، تنوع گلها، ماهیهای محشر کف دریا، ریزش باران و زیبایی فوق العاده کریستال برف و همه نشانه هایی که خودم برای خودم پیدا کردم، برای خدا ساختنم کافی نبود، این معجزه ‌ ،این نگاه معصوم، این وجود  دلبر که روز بروز جلوی چشمم قد میکشه و توانمندتر میشه، کافی بود که حس کنم کسی هست که اتفاقا مثل هیچ کس نیست.

روزتون خوش باشه

دیدن سکه زیبای ماه، تمام رخ ایستاده در انتهای این جاده باریک بیابانی، شادی دیدن طلوع زیبای خورشید را تکمیل کرد.

عجب روزی بود و عجب روزگاری است. شبتون خوش باشه و خسته نباشید.

سلام‌به روی ماهتون

صبح زیبا و خنک آبان ماهیتون بخیر و خوشی

از انتهای کوچه که میام به سمت خیابان، خورشید را دیدم که در حال طلوع کردن کل دروازه کوچه را پوشانده. یک‌حجم بزرگ نارنجی در انتهای کوچه باریک و بلندمون. حَوِل حالنا شدم اول صبحی.

همینطور خوش و خرم قدم زدم، گوشه چشمی هم به چهار سگ کوچمون داشتم که توی یک باغچه میپاییدَنم و جدیدا به شرط عدم تحرک و وَق وَق نکردنشان میتونم از کنارشون رد بشم  پدیده جدید کوچه را دیدم، دو گروه چهارتایی توله سگ جدید و تازه متولد. یا خدا، اینا کی اومدند و چرا اینجام؟همه هاپوجانهای منطقه گوشواره شهرداری دارند به نشان عقیم بودن، پس چطوری اینقدر میزایند؟

*آخر هفته ای داشتم‌پر از حس و حال مختلف.حال خوب و خوش تو خونه بودن و آشپزی کردن و با پسرک چرخیدن تا حال و هوای تلخ خبرهای نازیبا و تکرار مکررات.تَهَش را بگویم؟ قلبم و روحم تکه تکه شد برای غرق شدن قایقی که به دنبال خوشبختی بود.

برادرک احتمالا امکان ایران آمدن ندارد واین هم خبر خوبی نیست.‌آمار ابتلای کرونا به زودی چهاررقمی میشه و خدا میدونه چندنفرمون عزادار عزیزانمون بشیم تا پایان این ماجرا، اما نفس عمیق  میکشیم و دل به طلوع خورشید خوش میکنیم و ادامه میدیم.

خوش باشید۰

 سلام به روی ماهتون

چهارشنبه زیبا و قشنگتون بخیر باشه انشالا.

اولینهای زیبایی را با پسرک تجربه میکنیم.اولین بوسه نرم روی لُپ، اولین چشیدن دونه های درشت انار، اولین کمک توی چیدن لباسهای کمد، اولین سرک کشیدن به کمد خوراکی و....

دنیای عجیبیه تماشا کردن بزرگ شدنش، توانمند شدنش، مستقل شدنش، خود خود معجزه هست ، بدون نیاز به هیچ چیز اضافه .

اوضاع و احوال این روزها باعث شده صرفا در لحظه زندگی کنیم. شاید نتونیم برای روزهای خیلی بعدتر ، افق روشنی ببینیم اما لحظه موجود محشره.

تا بعد