مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است


سلام به روی ماهتون.لحظهای قشنگ تحویل سال و شروع شدن روزهای خوب بهاری مبارک تک تکتون باشه.

یک کوچولو خستگی سفر تو سفر و اختلاف زمانی کوچولو گیجم کرد و پست اخر۹۵ پر زد. به هوای ساعت ۲ بعد از ظهر بودم و دیدم ای دل غافل ۹۶ وارد شد.

امسال اولین تحویل سالی است که من در خانه پدری نبودم و بعد از تحویل سال روی ماه پدر و مادر را نبوسیدم و البته عیدی هم دریافت نکردم. در عوض کنار سفره ای که بودم که خیلی سخت و البته دیر چیده شد و درکنار برادرک و همسرش که تمام وقت مشغول اماده سازی مراسمی هستند که امشب را نوروزی کنند.

شروع‌تعطیلات زودهنگام و سفر تو سفرهای زیاد پایان امسالم را متفاوت کرد. لابلای شلوغیها و مسافتهای بین راه،بین مرور خاطرات برادرانه خواهرانه و همسرانه فرصت شد ۹۵ مروری شود. سالی که گذشت پر بود از روزهای سخت و آسان. روزهایی پر از گریه و پر از لبخند و تو همین لحظه ممنونم از خدای مهربونم که برآیند روزهای منرا به سمت شادمانه ها چرخاند و اطمینان دارم ۹۶ را هم در آغوش امن خودش به سلامت خواهم گذراند.

دوستهای مهربونم ممنونم که یک سال دیگه را تو این خونه کنار من بودین. ممنونم که کنار غم و شادیهای من بودین. امیدوارم روزهای جدید پر باشه از اتفاقهای خوب و لحظه های قشنگ  برای دونه دونتون.روی ماه تک تکتون را میبوسم.



سلام به روی ماهتون. شبتون به خیر و خوشی باشه الهی.

تو این چند روز گذشته معادل تمام روزهای قبلی زندگیم سگ دیدم،آنهم مدل به مدل،تو همه سایز اما لامصب عادی نمی شود که نمی شود. هربار دیدنشان چهارستون بدنم را به لرزه می اندازد  و مثل موش پشت همسفر پنهان میشوم . هرمرتبه هم زبان  سخت صاحبانشان  به کار میافتد و لابد می گویند نترس،این غولبچه که ترس ندارد و من در حال ایست قلبی جواب بدهم: اکس کیوز می،ای دونت اندرستند جرمنی،آی اسکیرد داگز. پلیز دونت کام هیر،گو اوی فرام می.

*در سفرم به فاجعه بودن زبانم شدیدا پی بردم. خیر سرم فکر میکردم یک چیزی از زبان اجنبی حالیمه،سفر ثابت کرد هیچی حالیم نیست. خدا را شکر که اجاق خاموش هست و فرزندی در کار نیست. اگر بود بعد از این سفر،خفه اش میکردم با زبان آموزی.

*از زیباییهای سفر میدانید چیست؟وفور رنگ به رنگ پنیر. میتوانم خودم را خفه کنم با مدل به مدل پنیر و البته وفور دیگر نعمتهای الهی،با همه درصدی


سالها بود منتظر یک اتفاق بودیم،از همون زمانی که با همسفر تصمیم‌گرفتیم مسیر زندگیمون عوض بشه،کارش را تغییر بده و همه چیز را از یک راه دیگه شروع کنه،خیلیها گفتند کاراحمقانه ای هست، خیلیها توهین کردند و البته بودند کسانیکه تشویق کردند و حمایت. چیزی نزدیک به چهار سال دنبال بورس شدن دوید،وقتی نشد،بیش از سه سال به هردری زد تا بتونه جذب بشه. باورتون میشه که هشت سال اخیر زندگیه ما با این استرس و تنش گذشته باشه؟باورتون میشه هزاربار جواب دادیم امسال دیگه درست میشه. باورتون میشه من به عنوان همسر و همراه چقدر خسته شدم و کم اوردم و او دستم را کشی که ادامه بده و باورتون میشه الان،اینجا،یک جایی دور از همه تنشها،اعلام بشه که بلاخره بله، بلاخره تایید شدید. انقدر گیج هستیم،انقدر شوک هستیم که واقعا نمیدونیم بعد از این همه سال چطوری باید شاد بود. فعلا به سلامتی همه شماها


جایتان نه چندان خالی،یکی از بیمزه ترین،لوسترین، خنک ترین چهارشنبه سوریهای عمرم را گذراندم. هموطنهای جای دیگر نشین  خیلی زیبا اخلاقهای زیبا و خاصمان را چند برابرمیکنند. خیلی قشنگ میتوان  به ملت چینی و ترک و... حسادت کرد.

هالوووو به روی ماهتون. خوبین همگی؟انشالا که کارهای به هم پیچیده اخر سالتون به خوبی و خوشی به سرانجام برسه.

میدونید زیباترین پیچ دنیا کجاست؟پیچی که میپیچی و اونطرف برادرکت را ببینی . بمیرم برای مادر که دلش پر میزنه برای  پسرکش و من چقدر نق میزنم که مامان اینقدر دلتنگی نکن،داره زندگیشو میکنه. لحظه اخر خداحافظی از طرف ‌پدر جان و مادرک مامور شدم به هزار بوسه ازروی ماهش و وای که چقدر دل خودم تنگش هست،حتی الان که نزدیک دو روز هست که کنارش هستم. الهی که خدا مواظب دونه دونه عزیزانتون باشه. الهی که هرکس عزیزی داره در دورترها،دلش اروم باشه و خیالش راحت که حال و احوالش خوبه و اوضاع زندگی بر وفق مراد.

با اینکه سعی کرده بودم همه کارها انجام بشه اما از دیروز که اخرین هفته کاری شروع شده،پوستم کنده شده از بس پیغام کاری داشتم. احتمالا اصرار بر شروع سفر زودتر از تعطیلی کارخانه چندان عاقلانه نبوده. به هر حال کاری بوده که انجام شده و انشالا زودتر تعطیلات کارخانه هم شروع بشه و من  هم وارد تعطیلی مطلق بشم.

*یک چیزی را بگم از ته ته دلم در روزهای اول حضورم در اینجا،این خانه قشنگ است،خیلی قشنگ است ولی خانه من نیست.

روزهای اخر سالتون به خیر باشه و خوشی انشالا.