مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

سلام بارونی به روی ماهتون

احوال شما؟

میگما، آخرین مکالمه ای که با دوستی ، آشنایی داشتید که توی اون در مورد، ارز و طلا و اوضاع بد اقتصادی و کرونا و انتخابات آمریکا و قیمت پوشک و فساد مطلق مملکت و شبیه اینها حرف نزدید، کِی بوده؟ اصلا با کی بوده؟ کسی دوربرتون دارید که به محض سلام علیک ، شروع نکنه از این موارد حرف زدن؟ایکاش که داشته باشید، ایکاش که همیشه یکیو داشته باشید که وقتی شما را دید، از بوی خوش بارون بگه، از طعم خوب سوپی که درست کرده، از زیبایی باغچه حیاط خونتون، از عطر خوش چای دارچینتون و از هرچه که میشه حس خوب گرفت.اگر این مدل آدمو دارید، دودستی بچسبید بهش، نگهش دارید.

قبلترها، خیلی قبلترها ، توی کتابهای دینی مدرسه به عجیبترین شکل ممکن مسیر اثبات وجود خد.ا بودند. برهانهای مختلف و داستانهای جورواجور میگفتند که به توی بچه کوچولو بفهمانند، خد.ا هست و وجود داره ، نتیجه همه داستانها برای من ساخت یک خد.ای  قلدر و زورگو شد. از دنیای خاکستری مدرسه که فاصله گرفتم،کمی ، خیلی کم با نجوم آشنا شدم، حس نیاز به بودن یک قدرت ماورائی برای توجیه  اون حجم از شگفتی که باهاش روبرو شده بودم داشتم، بیشتر که گذشت، بارها و بارها حس نیاز به یک ماورا برای توجیه عظمت آنچه میدیدم داشتم. زیباترین دلیل بودنش را در بارش باران و دانه های برف دیدم.

مدتی است که‌ انگیزه جدیدی برای بودن معجزه، وجود قدرت ماورائی که اتفاقا قلدر و زورگو هم نیست یافته ام، پسرک.

اگر عظمت کهکشان، تنوع گلها، ماهیهای محشر کف دریا، ریزش باران و زیبایی فوق العاده کریستال برف و همه نشانه هایی که خودم برای خودم پیدا کردم، برای خدا ساختنم کافی نبود، این معجزه ‌ ،این نگاه معصوم، این وجود  دلبر که روز بروز جلوی چشمم قد میکشه و توانمندتر میشه، کافی بود که حس کنم کسی هست که اتفاقا مثل هیچ کس نیست.

روزتون خوش باشه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.