مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

مرمرانه

ما را ز شب وصل چه حاصل، که تو از ناز.... تا باز کنی بند قبا، صبح دمیده است

اینجانب خسته و کوفته رسیدم خانه و در حال آماده شدن برای رفتن و دیدن لانتوری میباشم اما...یک چیزی امروز خوردم و باهاش آشنا شدم که منرا به حال خفگی رسانده، گفتم اینجا هم اعلام کنم که اگر شما هم مثل من از عاشقان مشتقات بادمجان هستید، غذای محشری که اسمش را هم درست نمیدانم و فقط میدانم اهل شمال هست و گردودارد و بادمجان و چیزی مثل کال کباب، یا بادمجان کبابی یا نمیدونم چی به آن میگن و طعمش محشرررررر است.از آتهایی که میشود خورد تا مرد.

نظرات 4 + ارسال نظر
سرن سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 04:06

گیلان امسال برای غذاهاش یه جایی تو دنیا مقام آورد. می بینی چه خوب یادمه!
چوچاق (اسم یکی از سبزی هاشه) خوب توش بریز. اونه که طعم سبزی های شکم پر شمالی رو جادویی می کنه.

والا گیلان مقام هم نیاره، همیجوری عزیزه واسه ما.
اسمش را شنیدم، اما تا حالا ندیدم.انشالا سفری پیش آمد میخرم.

سرن یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 03:41 http://serendarsokoot.blogsky.com/

نوش جانتون! البته تو فامیل ما کنار این بادمجونا گوچه های سفت و تپلی رو هم انتخاب میکنن و شکمشون رو کمی خالی نموده و از همون مواد تو گوجه ها هم می ریزند. بعد گوجه بادمجونا رو می چینن کنار هم و موقع سرخ شدن طعمشون می ره به جون هم و وااااااااااای چی میشه!
این غذا از اون دسته غذاهاییه که من کلی خاطره تصویری دارم باهاش. کلی ها!

ممنون، وااااای سرن شماها تو معدن غذاهای محشرید، عطر و طعم غذاهاتون فوق العادس، اون مدل گوجه ای را هم خوردم، بسیاااااار لذیذ بود ولی بادمجانش...خدا بود.انشالا عمری باقی ماند درست میکنم ببینم چه شود.

سرن شنبه 24 بهمن 1394 ساعت 01:44 http://serendarsokoot.blogsky.com/

اگه توی بادمجونا با مواد پر شده بودن. قدیمی ها اسم دیگه ای روش گذاشته بودن و راحتم می گفتنش. اما کم کم تابو شد اون اسم و بعضی گفتن بادمجون کباب، یا بادمجون شکم پر! البته اگه همون باشه. بعضی ها تو شکم بادمجونا رو پر می کنن و از مواد توش بیرونشم آغشته می کنن یا سبزی رو بیشتر از گردو می ریزن که این طبخ خیییییییلی قدیمیشه. بعضی ها هم گردو رو غالب می کنن به سبزی. اما هردوتاش محشره.

این همونه که شما میگی، اسم بامزه ای هم داشت که البته یک کم سخته گفتنش، ولی طعمش محشرررر بود.

مگهان چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 01:40

کل کباب نیست پس چیست:/؟
باور می کنی اینقدر در گیلان تنوع غذایی هست- اخیرا هم که ثبت جهانی شده- ما خودمون از برخی خوشمزه های دور و برمون بی خبریم؟

مگی جونم اسمش بادمجان کباب بود. من اگر شمالی بودم با این غذاهای شما به جای چند کیلو، چند صد کیلو اضافه وزن داشتم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.